لوله پلی اتیلن آبیاری
نوشته شده توسط : پارس زانوس

وقتی از سیستم‌های آبیاری و کشاورزی صحبت می کنیم، باید به لوله پلی اتیلن آبیاری هم اشاره کنیم. در بین انواع لوله پلی اتیلن و اتصالات آن، مدل آبیاری اهمیت زیادی دارد. این لوله‌ها برای راه‌اندازی و اجرای سیستم های آبیاری مختلف مثل سیستم آبیاری قطره ای، بارانی، تحت فشار و.... به کار می روند. انتخاب اندازه و سایز و طول این لوله ها، باید متناسب با شیوه آبیاری و سیستمی که انتخاب می کنید، در کنار طول و عرض مزرعه اهمیت دارد.

 

معرفی لوله پلی اتیلن آبیاری

هدفی که برای استفاده از این لوله ها وجود دارد، بهینه کردن مصرف آب و صرفه جویی است. انشعاب هایی که برای آبیاری به کار می روند، از لوله و اتصالات پلی اتیلنی مانند لوله پلی اتیلن آبیاری به کار می رود. طراحی سیستمی که بتواند بهترین خروجی را در کنار مصرف بهینه آب و نیروی انسانی و برق و دیگر موارد داشته باشد، به ابزار مناسب هم نیاز دارد. این موضوع با توجه به منابع محدود آب و خاک، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در زمین های کشاورزی شهرهای کم آب، استفاده بهینه از منابع محدود در تولید محصول نهایی اثر می گذارد. هر چه قدر آب کمتری هدر برود، محصولی که از زمین کشاورزی به دست می آید، با کیفیت‌تر و مناسب تر است.

 

کاهش هزینه ها

لوله پلی اتیلن آبیاری با توجه به این که آب را سالم‌تر و سریع‌تر به محصولات برساند، می‌تواند کشاورزی را ساده تر کند. با این لوله‌ها، دیگر نیازی نیست با آبیاری سطحی و خواباندن آب در شیارهای کشاورزی، آن را هدر بدهیم. گرمای آفتاب، آب‌های رها شده را بخار کند و به عبارتی تلف می شوند.  

این مدل لوله به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌هایی از جمله هزینه راه‌اندازی پایین، وزن کم و غیر سمی بودن و تنوع در اندازه و سایز، توانسته است در بخش مدیریت منابع آبی کشاورزان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

 

سرعت و نصب و اجرا

لوله پلی اتیلن آبیاری به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این نوع لوله پلی اتیلن به دلیل خواص مکانیکی منحصر به فرد، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای استفاده در خطوط انتقال آب است.

لوله آبیاری نه تنها باعث کاهش مصرف آب در کشاورزی می‌شود، بلکه در مصرف کود و مدت زمان آبیاری را کاهش می‌دهد. بهینه شدن آبیاری باعث می‌شود که آب کمتر روی زمین جاری شود و در نتیجه، میزان کود قرار گرفته روی خاک، بیشتر به گیاه می‌رسد. کودهای گیاهی و آلی که روی خاک ریخته شده، بیشتر به گیاه می‌رسد.

 

ادامه مطلب در لوله پلی اتیلن آبیاری





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: